6 Eylül 2007 Perşembe

Bir Otomesaj Efsanesi: "Mine İlter is out of the office."

6 Nisan Perşembe sabahı, Gmail adresime www.bufiyat.com dan bir reklam mail geldi. Web mail grubuna üye olmadığım için muhtemelen spam’dir diye düşündüm. Bir süre sonra, sanki ben cevap yazmışım gibi bir otomatik yanıt cevabı geldi. Mine İlter adında bir kişi, ofis dışındaydı ve bir süreliğine maillerine yanıt veremeyecekti. Bunun akabinde, tek kurbanın ben olmadığımı anladım. Çünkü gün içinde 30 küsür kişiden toplam (evet saydım) 105 adet mail gelmişti.. Hepsinin mail içeriğinde “Artık sizden mail almak istemiyorum” tarzında kimi kibar, kimi bürokratik kimi de sabah sinirini çıkartırcasına mailler yazıyordu. Bazıları topu kendi servis sağlayıcılarına atmaya çalıştılar. Bakın birkaç örnek:

(aynen mailimden copy-paste ediyorum)

“PARDON AMA BEN SİZE MAİL ATMADIMKİ.SANIRIM SİSTEMDE BİR HATA VAR .TR NETTEN DOLAYI OLUYOR SANIRIM.ÖZÜR DİLERİM AMA BEN SİZE MAİL ATMADIM. İSMİM OKANTEKRAR BİR SIKINTI OLURSA BANA LÜTFEN BİLDİRİNİZ.TEŞEKKÜRLER”

(bahaneyle tanışırız hesabı yapmış bence)

“kimseye mail atıp rahatsızlık vermek istemeyiz,atmıyoruz da.. sanırım netsaglayıcısı doruk netten kaynaklanan bir problem var ortada, servissaglayıcınızla sorunu cozebilirsiniz .
herkese ii calısmalar

Gözde BECERİKLİ”

(bu da kesin servis sağlayıcısındandır diye düşünmüş)

“ben sizi tanımıyorumbile neden mail yazayım ki?”

(dimi ya?)

“tarafınızdan maıl almak ıstemıyorum..
ilginize tesekkur ederim.
Onur ATEŞMEN
Uzman”

(insan uzman olunca başka tabii)

“Manyakmısınız kardeşim sabah sabah y3eter be atmayın artık mail”

(bu da çıldırmış garibim)

“ALBENDEN DE OKADAR BİR AÇTIM ONLARCA BANA GELMEYEN MAİLLER BANA ULAŞTI. BUNEYA YETER BİR BAKIN AYARLARA.”

(sorun ayarlarda değil ki ablacım, “mail istemiyorum” diye cevap yazınca hepimize geliyor :) )

“BEN SİZİ TANIMIYORUM VE HİÇ MAİL ATMADIM-BİLGİLERİNİZE SUNARIM
Serpil CİRİT
Yönetici Asistanı”

(bıraksan haykıracak tanımıyorum siziieeaaa diye)

“Serdar bey !!
Mine hanımlar kimler acaba !!Neden bana sürekl mailler gelmekte !!Valla çıldırcam yaa!!Yeter be!!
Nilay İSTANBULLUOĞLU”

(iyi de Nilay hanım, Serdar Bey kim?)

“Ya sen kimsin? Sen bana e-mail gonderiyosun”

(hah bak Serdar bey de seni tanımıyo işte)

“yahu git sabah sabah belamısın nesin yaaa”

(bu adam müşteriye de böyleyse asist inşaat’tan kovarlar kesin)

“Bufiyat.com’dan gelen maillere cevap yazdığınız sürece maillerin arkasıkesilmeyecektir.Spam mailler sayesinde elde ettikleri mail adreslerimizden bir grupoluşturmuş ve reklamlarını yollamışlardır.Reply yaptığınızda “bufiyat.com” sitesinin (bizlerin isteği dışında)oluşturduğu gruba mail attığınızdan maillerin ardı arkası kesilmiyor.Tek yapmanız gereken cevap vermeyip, SİLMEKTİR.

Saygılar..”

(demirbank’tan özlem hanım, siz işi biliyorsunuz)

“BİRİLERİ ASIL BENİ AYDINLATSIN SABAH SABAH DELİ OLACAĞIM NE MAILİ ANLAMADIM GİTTİ LÜTFEN BİLGİSAHİBİ OLAN BANA HABER VERSİN İNANIN HİÇBİR ŞEYDEN HABERİM YOK”

(e özlem hanım dedi ya ohoo)

“Nj,jkj{zwkoz”zAllah aşkına keisn şu mailleri bu ne yaa böle!! İş yapamıyorum bburda!! Mie ilter kim??? Bu mailleri yollayana kişi bana baksana sen!! Dalga mı geçiyosun sen bukadra insanla!! Salak!!Ayarlarını kontrol etsene!!!”

(ve nilay istanbulluoğlu, kontrolü kaybetti.)

“kesinlikle katılıyorum, birisi bitirsin artık bu işkenceyi!!!!
Esra ALAGÖZ”

(evet de, sen cevap yazdıkça işkence devam ediyor işte dimi demirbank’tan özlem hanım?)

“PARDON AMA BEN SİZE MAİL ATMADIMKİ.SANIRIM SİSTEMDE BİR HATA VAR .TR NET TEN DOLAYI OLUYOR SANIRIM.ÖZÜR DİLERİM AMA BEN SİZE MAİL ATMADIM. İSMİMOKAN TEKRAR BİR SIKINTI OLURSA BANA LÜTFEN BİLDİRİNİZ.TEŞEKKÜRLER.”

(bak yaa hani doruk net ti? hem sizi tanıyorlar artık okan bey nedir yani?)

“LÜTFEN DİKKAT!!!BİR SPAM MAIL MANYAĞI İLE KARŞI KARŞIYAYIZ....BU ALLAHIN BELASI SDCTOURISM 'DEN GELEN .. YADA "BEN BU MAILI ISTEMIYORUM...VS.." ŞEKLİNDE GELEN MAILLER İÇİNDE;REPLY DEDİĞİNİZDE;BENİM VE SİZİNDE İÇİNDE BULUNDUĞUNUZ MAIL LIST'E YAYILAN BIR MAILATIYORSUNUZ...LUTFEN YANITLA / REPLY DEDIĞİNİZDE KİME KISMINDA
bufiyat.com@sdctourism.comADRESININ OLMAMASINA DIKKAT EDINIZ...YOKSA BU MAILLER DONUP DOLAŞIR YİNE BİZLERE GELİR..”

(ya bırak onlar tepinsin okumuyorlar senin mailini küfrediyorlar sürekli)

“Lütfen mesaj göndermeyiniz..Butün auto reply'lar gönderdiğiniz tüm kullanıcılara da gidiyor!!”

(akıllandık artık.)

“iyide banane
ILGAZ ARITAN”

(peki sana ne olmasından bana ne?)

"iyi tatiller mine :P”

(buna koptum işte)

“ I will be out of the office starting 03.04.2006 and will not return until 13.04.2006.
İZİNDEYİM.”

Mineciğim, artık yüzlerce kişi seni tanıyor ama çok da hoş bir ünün olduğu söylenemez. 13 Nisan’da bilgisayarının başına oturduğunda kimbilir kaç tane mail alacaksın. Umarım teker teker cevap yazmaya kalkışmazsın..

Şimdilik iyi tatiller mine :P

Hiç yorum yok: