10 Eylül 2007 Pazartesi

İşgüzar Deniz Otobüsleri

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) 1998 yılından beri Bandırma-İstanbul arasında seferler düzenliyor. Hızlı feribot seferleri, Bandırma'ya yaz tarifesiyle günde 3 geliş 3 de gidiş şeklinde düzenlenirken, bazen ek seferlerle bunu fazlalaştırmaya çalışıyorlar. Karayoluyla 6 saatten fazla sürebilecek bir yolculuğun 2 ila 2 buçuk saat arasında katedilmesi bulunmaz bir nimet. Ancak İDO, bu nimeti bize kaşığıyla yedirirken, sapıyla da çıkartmaktan geri kalmıyor. Nasıl mı?


Bostancı-Kadıköy gibi Anadolu yakası semtlerinde oturanlar, İDO'nun Yenikapı'dan kalkan hızlı feribotlara servis koymaması yüzünden sabah 07:00 deniz otobüsüne binemiyorlar. Bundan 3 sene önce, Yenikapı'dan kalkan her Bandırma feribotu için bir servis konur, yolcuların Bostancı ve Kadıköy'den Yenikapı'ya kadar ulaştırılması sağlanırdı. Bilet fiyatlarının "sudan ucuz" olmadığı bilinen bir gerçek. 25 YTL tam bilet parası verip 07:00'de Yenikapı'da olmak için, İETT'den faydalanmak imkansız. Özellikle haftasonu günleri. Dolayısıyla bilet parasından daha fazla bir miktarı taksiye verip Yenikapı'ya yetişmek kalıyor Anadolu Yakası'nda oturanlar için.

Bunun dışında, cumartesi günleri Bandırma'ya Yenikapı üzerinden gidecek olanları da tam bir kabus bekliyor! Yenikapı'ya Bostancı'dan saat 08:00'de, 10:00'da, 10:30'da ve 18:15'te sefer koyan İDO, 16:00 Bandırma seferine yolcularının nasıl ulaşacağını önemsemiyor anlaşılan!

Buna benzer bir konu da, Bandırma'dan gelen yolculara, Bostancı veya Kadıköy'e kadar gidecek bir servis imkanının konmamış olması. Feribotun varmasına 10 dakika kala son Yenikapı-Bostancı seferini düzenlerken çok büyük bir zeka örneği gösteren İDO, aynı zekayı cumartesi günleri Kabataş ve Yenikapı'ya sefer düzenlememekle örnekliyor. Bakırköy-Bostancı arası seferler her bir saatte düzenlendiğine ve bazı seferlerin Yenikapı aktarmalı olduğuna göre, bu seferlerin (en azından) dış hat seferlerine denk getirilecek şekilde Yenikapı'ya uğraması mümkün değil gibi görünüyor.

Bundan 2 sene önce bu şikayetimi anlatan bir mailime gönderdikleri cevap aynen şöyle:

Sayın müşterimiz,

şu anki kaynaklarla servisler bu sene konamayacaktır , mesajınız veri tabanımıza kaydedilmiştir, ilgili birime iletilmiştir,

Bilginize sunarız,

saygılarımızla,

İDO Halkla İlişkiler

O sene (2005) Şehir Hatları İşletmesi'ni satın alan İDO, demek ki kaynaklarını iki tane feribota servis koymaktan ziyade, tüm vapurları ve iskeleleri satın almakla harcamış. Görünen o ki, günümüzde çoğu alanda hakimiyet sahibi olan "İşine gelirse" anlayışı, bu kuruluşta da yönetimi ele almış durumda.



Olansa gene vatandaşa oluyor.

1 yorum:

Simge Kurban dedi ki...

İDO'nun başında sıkma baş zihniyeti olmaya devam ettikçe hiçbirşeyin düzeleceğini sanmıyorum. o yüzden İDO ile yaşamayı kabullenmemiz lazım artık.